måndag 6 oktober 2014

Tvillinggravid vecka 29

Dags att släppa på fåfängan och bjussa på det här. Kanske kan det glädja någon, kanske rent av mig själv om några månader? Jag är alltså i slutspurten på vecka 29. Nu börjar magen växa SÅ ATT DET KNAKAR! Bara de få dagarna från det att denna bilden togs har jag blivit betydligt större. Inte bara över magen, utan även i ansiktet. Viktuppgången ligger omkring 10-11kg fortfarande. Men eftersom de ska öka i vikt med 400gram/vecka nu, så förväntar jag mig en stadig ökning. Bebisarna ligger på sin kurva och med en vikt i vecka 28 på 980 gram och 1080 gram. Är det inte helt fantastiskt? Lyckliga jag har väldigt lite krämpor. Fåtalet kvällar med ryggont samt nerver i kläm. Antar att jag kan tacka all core träning för det? Något som däremot börjar tillta är sammandragningarna. Långsamma promenader gäller. Eller egentligen måste allt gå relativt långsamt. (Jag som annars är en rakt in i kaklet-tjej!) Jag har sammandragningar även på natten. Men det är inget som oroar mig. Jag försöker lyssna på kroppen med bästa förmåga. Det var uppdateringen för denna gången. Massa kramar från tvillingbäraren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar