fredag 12 december 2014

Spontana tvillingar?!


Det är så roligt, men tydligen en alldeles naturlig fråga att ställa inom sjukvården och det är;
- Är det spontana tvillingar?
Min spontana respons på det är ju "Nej, det var planerat i allra högsta grad".
Men att det sedan blev två var ju mindre planerat. Jag antar att det är mer vanligt med tvillingar genom IVF och därför vill de veta...

Albert har fortfarande sond och igår kom en kvinna från hemsjukvården till oss eftersom han drar ut den emellanåt. Denna kvinna är urgullig och pratar på söderstockholmska vilket resulterade i ett roligt missförstånd. Hon tyckte att vi skulle sätta "socker" på Alberts händer så att han inte drar ut sonden. Och jag tyckte ju givetvis att det var supergalet och frågade "Va, är det sant?". Hon tar mig på allvar och menar "Ja, det tycker de är supermysigt, att få "socker" på händerna".

Lagom tills hon gått förstod jag att hon menar sockor. Hur kul?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar