tisdag 10 oktober 2017

En rikedom större, än den här världen ger.

K

Jag har köpt årets sista dahlior. I de gladaste färger du kan tänka. Vardagen blir grå så fort. Och mörk. Idag fick jag två riktigt dåliga nyheter på samma gång. En sprakande bukett och världens gladaste barn skänkte så mycket värme och ljus. Viktigare än allt.


Jag mötte hösten i skogen. Med fikakorg eller med löparskor. Sedan kom regnet och kylan och vi ska bara vänja oss, som varje år, sedan ses vi igen. Skogen.


Jag hade glömt hur mycket lugn jag hittar i naturen. Hur mysigt det är att vara på hike. Hur god maten smakar ute. Och hur lite man bryr sig om lortigt hår och noppriga byxor. Nästa tjejresa går helst till skogs än stad. 


Tills vi vant oss vid höstens besked får man stanna inne och upptäcka ny musik. Själv blev jag kär pånytt i Thomas Andersson Wji. Julia Stone. Evelina Gard.


Jag har sagt farväl till saker som tar min tid. Influenser som visar upp vad jag inte visste saknades. Behöver. Jag har blivit äldre. Jag vet vad jag vill. Vad som är verkligt viktigt. Och jag älskar det! 

Vi är värda så mycket mer // Thomas Andersson Wji

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar