måndag 25 april 2016

Gröna fingrar (med jord under naglarna).

        

Ta-da! Nu har nästan alla mina små frön börjat gro! Olika sallader, rädisa, tomat, spenat, bönor, jordgubbar, morot, potatis.... 


I vårt vardagsrum står de överallt! Men det är så värt det när man plockar ihop sin egna sommarsallad i juni. Jag tänkte slå till på tokiga TRE pallkragar i år. 


Energin är tillbaka och jag har äntligen fått tummen ur och flyttat runt twinsens leksaker. (tack mamma för påminnelsen). Det som tidigare var nere är nu uppe. Hoppas det ska vara inspirerande och ge mig lite mer ro.


Ni förstår. Någon drar mig alltid i benet, vill säga något högst otydligt men väldigt viktigt eller ska absolut smaka det jag äter på. Även en kaffelatte. Vad de fullkomligt älskar är att vara ute. Därför har jag gått bananas på odlingen. Det kommer jag kunna pyssla med, när de ränner omkring i gräset. Lyckliga och nöjda. Min terapi. // Tant Therese

....eller också tar de en spade och gräver upp härligheten? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar