lördag 16 april 2016

Trubbel är uppe!!!


7:00. Alla sover. Endast tomte(mor) vaken. Vilka möjligheter? Vad ska jag göra? Jag har huset själv. Något tyst, det borde jag göra! Yoga!? Baka?! Gå en promenad?! Nääe, jag vet inte...

            

Kanske man skulle sig på ett kaffe-försök? I mannens nya älsklingskopp? Eller borde jag gå ner med koppen till honom? 07:00 när alla barn sover? Nej, de låter ju rent osmart.

        

Kanske borde jag bläddra i någon dansk inrednings tidning? Och öva min danska något?
Ja, det borde jag. Med en kaffe. Ja, det gör jag.


Men vänta! Trubbel är uppe. Hela gangsterligan!!! I pyjamas. Varför just NU?!


Försöker mig på att öva på den där danskan ändå. Men blir totalsågad av Albert 1,5 år som tydligen har övat i smyg. För allt han säger låter som högljud och vräkig danska. Grattis Albert! Hoppas vi förstår varandra en dag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar