måndag 31 oktober 2016

mitt sabbatsår

        

Jag älskar att få sätta fötterna i golvet om mornarna när man själv valt det. Vad menar du tänker ni? Jo, jag kan vakna på två sätt. Antingen av mig själv. (väldigt sällan) eller också av att någon/några skriker MAAAAAAAAMMAAAAAA!!!!! (läs att vakna med ett ryck....och en suck!)

Men i helgen hände det lite mer humana scenariot. Och det var ljuvligt! 



Hugo 6 år aka nattuggla, han sover gärna om morgonen.


Sovmorgon och sol, på en och samma helg. Det bara går ju inte att klaga. Jag gav min man lite egentid hemma och promenerade med kidsen till lekparken. Killarna var så duktiga på att gå och jag kände mig som världens bästa fru. 


Mitt andrum och egentid spenderades här. För er som inte vet det är detta även min arbetsplats. Det är faktiskt helt fantastiskt att få arbeta i församling. Jag känner mig både stolt och ödmjuk inför ett sådant förtroendeuppdrag. Faktiskt var jag så sliten och trött efter mammaledigheten med twinsen att jag inte hade ork att åka in till stan för att sitta på ett kontor och leverera inget annat än siffror. Och dessutom heltid. Så öppnades det en lucka i kyrkan här på ön och det kan vara det bästa beslutet jag tagit! Siffror, kontor  och en heltidstjänst kan vänta. Detta året lägger jag på mig själv, människorna jag möter i jobbet och på min familj. En ljuv paus i livet. Mitt sabbatsår.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar