onsdag 17 maj 2017

Terry n' Johnny 💋💋


FÀrska jordgubbar. 2,5 liter för lika mÄnga euros. Ny sommarklÀnning med pelikaner och volang. Kaffe & croissant. Min man intill. LÀsandes pÄ nÄgon nyhet.


Vi lĂ„ter oss förundras över alla dessa surfare och sĂ€tter det pĂ„ vĂ„r bucketlist. Johan smĂ„jobbar med sin firma. Jag fĂ„r nej frĂ„n jobben jag sökt och tĂ€nker vilken j-kla förlust. För dem. Jag som Ă€r en sĂ„n arbetsmyra. Driven och ambitiös. Och en glad prick! TĂ€nker att det Ă€r tacken man fĂ„r efter tvĂ„ Ă„rs mammaledighet och sedan ett sabbatsĂ„r i kyrkan. Beslut jag gjort för oss. För mig. För familjen. En investering som kostar. Men jag kör pĂ„. Trampar vidare. 


Vi Ă€r i Spanien & coolar oss. Latar oss. Laddar batterier. Men framför allt: Laddar oss. Terry n' Johnny! 💋💋


Vi spanar in stÀllen att ta barnen till. Hittar de bÀsta hinkarna för det finaste sandslottet. Smakar strandens glassutbud och hyr cyklar.


Ja, Ă€lskade du. TĂ€nk sĂ„ det blev. Efter snart nio Ă„r. Nio Ă„r! Tre barn. Vem kunde ana? Älskade barn. Jag kan fortfarande undra var skruven sitter lös pĂ„ de par som frivilligt skaffar tre barn! HjĂ€lp, det Ă€r ju sĂ„ intensivt. Och lika mycket kĂ€rlek. Men allvarligt? Hur gör folk? Hur mĂ„r Ă€ktenskap? Vi tar tillfĂ€llet i akt och funderar lite bakĂ„t och mycket framĂ„t. 


En annan sak att fundera pĂ„ Ă€r vilken vĂ€ska som fĂ„r följa med hem frĂ„n marknaden. En Ă€kta kopia McCartney. Minst! Ja, vĂ€nner. Livet. Vilka kontraster. Vilka möjligheter. Vilka utvĂ€gar. Vilka omvĂ€gar. Vilka olikheter. Vilka förutsĂ€ttningar? ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar