lördag 20 maj 2017

Primörer för amatörer


Försökte göra en klassisk LA-bild. Blev sådär. Spanien är ju skönt nog. Utan LA vibes, så i havet med det! Låt oss gå vidare....


.....Spanien bjuder på spanska försommar primörer, lätt fixat för svenska matamatörer.


En restaurang i gamla Marbella som tar kjoltyg till en ny nivå. Jag tänker att man äter pommes där, med en seg köttabit. Servitörer som är klädda som tjurfäktare. Uppknäppt skjorta med en ros tatuerad på bröstet. Nästa gång äter vi där. Och då kommer jag dregla.... över maten. Såklart.


Jag var helt besatt av att få äta sommarsallader med serranoskinka, så det gjorde vi varje dag. Ingen restaurang i hela Marbella var konkurrens kraftig nog mot min salladskniv!


Och ja, vi spenderade en dag på stranden. Likt Bonnie & Clyde. Jag hade anammat trenden höga 50-tals bikinitrosor. Det fick en hel drös fransmän att brista ut i gapflabb! Ni vet när man försöker hålla in på skrattet, men det inte går... Ja, inte så värst Bonnie kanske. Men Clyde tyckte jag var cool.


Adios Amigos. Vi ses i juli. Med barn, blöjor, välling, wipes, 2 ton solkräm, kex och soleksem. Det blir alldeles underbart! Bring it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar