tisdag 27 juni 2017

Den gamla trästaden


Jag har sagt det förr, men det tåls att säga igen; Eksjö i mitt hjärta. Varje sommar. I år tog jag halva familjeklanen och turistade i Smålands mysigaste stad. 


Den gamla trästaden må inte vara stor, men nog så bilfri och kringelikrokig att man kan spendera dagarna här ändå. Smygandes i någon gränd, smula med någon bulle eller leka Emil.


Gå till gamla museet och palla halvröda smultron. Åka lilla tåget till äventyrsgolfen.


Eller. Sitta under ett träd, med Wille sovandes i vagnen, Hugo intill med godispåsen. Det är detta jag ä l s k a r med semester. Man tar det som det kommer och detta blev så lyckat! Hugo och jag hade det så mysigt där, under trädet! Att läsa en bok med flera avkommor är ju inget jag tar för givet.


Att ta en vettig bild på dessa var omöjligt. 




Träffa mamsen/mormor är ju ett underbart måste! 


Ja, typ så. When in Småland. 🌻🌼

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar