tisdag 27 juni 2017

En otygs produktion!


"Mamma, vi gömmer sig!"


"Ta-da!!!"


Ja, hjälp! Dessa två har stigit in i en ny fas. Det bråkas något otroligt! Det tycks olika vilket innebär en massa gnissel. Gnissel som inte bara skaver i öronen utan in i venerna! 


Jag kan ha exploderat både två och tre gånger denna vecka (bara tisdag idag...). Men när William satt tyst i säkert 30 minuter och hade fått tag på a l l a plåster, då gick det ju inte bli arg. Inte ens när jag steg in i badrummet och hittade alla mina bindor, öppnade och fastklistrade på badrumsväggen. 

Bra övning för finmotorik? Och stor tålamodsprövning att öppna alla dessa inslagna klister-grejsimojs. Tänk om man hade så mycket tid!

Men förutom det undrar jag varför barnen inte kan stanna över natten på förskolan? Så jag kan få vila mina vener från gnisselfabriken som bökar omkring och producerar otyg! En produktion med VÄLDIGT många flaskhalsar. Demand och push är andra produktionstermer som passar minst lika fint i ett tvillingbråk.
 

1 kommentar:

  1. haha känner igen det där =P Min son fick tag på mina tamponger och sög upp vatten med dom. Nu har jag en menskopp.se kopp så nu kan han leka bäst han vill med dom överblivna tampongerna. :D

    SvaraRadera