torsdag 28 september 2017

Tessilago


Det här är jag. Född 1985. 21 september. Våldsamt nära den 22. Men intog livets scen som jungfru. Tack mamma för att du älskade mig fast jag blev rödtott. Just denna dag hade jag passande nog en gloria på huvudet. Det var en solig vabb dag och min födelsedag. Den 32:a i ordningen. Som om man någonsin skulle hoppa över ett år?!


Jag hade köpt gubbskor till mig själv. Grattis och så. Drog vabb-barnvagnen över vackra långängen. Det som var tänkt att bli min diggelo diggelej promenad var en smärtsam historia med skoskav, stånk och stök. Men hur fina? Ge dem lite tid Terry. 


Vi var klädda i gult idag. Vilket sammanträffande. Moder jord och Moder jag. Vi hade stämt av det innan.


Såriga hälar bad om paus. Knorrig mage om mat. Och huvudet bad om trötta sovandes bäbisar. Och tänk. Vartendaste liten bön blev bönhörd.


Magens lovpris gick till långängen. Det var sol som jag beställt.


Torsk och räkor som jag oxå beställt.


Och en till skoskavs paus. På vägen hem. En groupie med moder jag och moder natur. Tussilago möter tessilago. Det bästa mötet alla kategorier. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar