onsdag 22 juni 2016

Från vår jord till vårt bord

       

Men hej små rackare! Vad roligt att ni har tittat upp. För hur stolt blir man inte när man kan skörda sina egna grönsaker? Jag blir så glad! Nu inväntar jag alla våra morötter. Men tills dess får jag knapra rädisa. Inte mig emot.


Sedan har jag blivit med köksträdgård. Rakt utanför köksdörren närmare bestämt. Här frodas massor av olika sallader (och en malplacerad bärplanta).


Krukorna ser så små ut här, men de är helt enorma! Rymmer massor av godsaker! I den höga krukan finns gräslök, timjan & citronmilis. 


Och tänk. Att just idag åt vi ceasarsallad till middag från vår alldeles egna trädgård. En liten, men ack så yteffektiv radhus-trädgård. Liten, men naggande god. Från vår jord till vårt bord. Hörde jag Amen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar