onsdag 17 augusti 2016

Dagbädd, ull och brasa

        

Hösten kom illa kvickt och ville inte vänta på sig alls. Mina sandaler ville slitas mera och strandväskan vill packas igen. Mina kinder har plats för mer fräknar och min näsa rum kvar för solglasögon. Mina jeans svär en otrevlig ramsa varje gång vi ses och magen vill typ smita ut. 

Men nu är det färdig klagat! Nu tycker jag vi nämner allt mysigt istället som hör hösten till:
- köpa större jeans.
- tända en brasa, gärna med en trevlig bok.
- dricka varm äppelmust
- inventera barnens ytterkläder och se om man kan hitta något som är maka?
- lämna uterusket för ett fik med fina vänner.
- hög tid att äta soppa igen och bjuda så många som får plats.
- gå på bondens marknad.
- köpa säsongens grönsaker att rosta i ugnen.
- fundera på den där hallbänken du vill klä om. (?)
- haffa nya inneväxter att prata med.
- hitta en fin regnjacka som gör att du inte vill gå in trots snålblåst och sneregn.
- pyssla inomhus med barnen, lera, kritor och pussel...
- för att så småningom njuta av de rostiga löven då skogen står i eld!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar