fredag 13 januari 2017

Med finkavajen på

        

Eftersom vårt vardagsrum har berikats med lite nyheter som tavlor, bord, gardiner och ljuva tulpaner vill vi plötsligt bara hänga här! Något vi nästan bara hinner på helgerna. Men nu är det ju sjutton helg!


Tydligen har jag börjat samla på dessa sagokoppar? Och på helgen finns tid till att avnjuta både en och två koppar.


Ibland tillsammans med mera tulpaner. Och en bebis. 


Jag har tydligen hakat på patchwork trenden och anammat ett par på rea. Känner mig alldeles för cool och bör tagga ner lite. Svårt när det är helg. Jag kör på!


Lyxen att jobba hemma ibland är att ta den där skogspromenaden till långängen för en god lunch.


Denna gången fick ett matmagasin göra mig sällskap och tillsammans planerade vi helgens matintag.


Och med en sådan hejdundrande matmeny blev finkavajen ett måste! 


Eftersom jag tog barnen till Max direkt efter dagis/skola kunde min man och jag unna oss massa goda vuxensmaker. Dessutom lagade vi dem tillsammans. Barnen röjde och jag hörde ungefär hälften av allt som min man sa.


Men när allt kom omkring gjorde det inte så mycket. Det var tapas kväll. Fredag. Och jag hade finkavajen på. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar