lördag 22 juli 2017

Malaga hospial


Solen stiger över Malaga. Det håller på att bli varmt. 34 heta grader som igår. 


Vi hamnade på sjukhus med Albert. Mitt på solkusten. Under solsemestern. Eller ganska exakt när planet lyfte hem övrig familj. Snabba kast gjorde att jag blev kvar här med Albie. På Malaga sjukhus. Slöseri med solkusten tycker jag. Albert med. 


En infektion i njuren håller oss kvar. Albert börjar bli sjukhusvan. Han packar väskan tålmodigt. Han vet att det inte är dags att flyga hem än. Älskade rödtott! Eftersom han också är ett hjärtbarn har han inte fått möjlighet till en tjusig försäkring. Så vi ligger på kommunala sjukhuset. Här pratas det ingen engelska. Möjligtvis läkarna. Föräldrarna blir tilldelade en stol att spendera nätterna på. Intill sitt barn. Ingen dusch. Men de är duktiga. De kan sitt jobb. Tack Gud. För din omsorg. 


Igår kom svärfar hit som stöd och avlastning. Han bor på hotell i närheten. Där har jag just vilat. Duschat. Och tagit mig en kaffe. Nu tillbaka till Albert. I ett kokande Malaga. På måndag hoppas jag vi flygs hem. Får fortsätta på Karolinska. Kram vänner! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar