lördag 29 juli 2017

Seglarskola


"stå här nu på en rad och säg bajskorv" Ja det är så vi pratar här hemma. Mycket bajskorvar och en del kisskorvar också. Men vad gör man inte för en bra syskonbild?


Idag hyrde vi en liten segelbåt i regnet. Jag hade aldrig seglat, men plötsligt satt jag där i en båt med segel som lutade mer mot havet än himlen och ansvarade för två snören och ett segel.


Det tog några svängar innan jag fattade galoppen. Alla barnen började gråta och jag fick också stor respekt. Min man är född på havet och erövrade båt och vind fint.


Bästa läraren. Tålmodig och pedagogisk. Jag visste inte att en segelbåt kunde luta sådant! 


När Hugo grät sa Albert "jätteroligt åka segelbåt", han älskar verkligen havets våg! William undrar mest var fotbollen är? 


Om Hugo vill står seglarskolan redo för honom nästa sommar.  


Jag hoppas jag får möjlighet igen att erövra en liten segelbåt med maken! Öva lite, och sedan ta med barn och fikakorg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar