måndag 29 februari 2016

Det våras!

        

Vad gör du när du känner dig grå och glåmig? Särskilt i slutet på februari? Gråter?! Unnar dig en extra semla?


Kanske köper du en färgglad tröja? Ett knippe tulpaner? Eller också låter du någon kunnig i stans ljuvaste varuhus hjälpa dig att komma över ditt glåmiga jag och gå ut som en vinnare i Oscarsnatten? Ja, hur som havet... Det var exakt så det kändes över att ha hittat crème som täcker det rosa och highlighter som väcker det trötta. Helt ny människa! 


När det inte räckte med tre knippe tulpaner och ett nytt ansikte, släpade jag hem gigantiska krukor och ett ännu större träd.


Ansiktet var högst spontant. Träden och klorofyllets betydelse var genomtänkt. Och blev mycket bra, Albert & William är jätteglada över sin nya sandlåda. Strax ska jag ut i solen och veta att "Bakom mina solglasögon finns den bästa versionen av mig själv".
Äh, skit i glajorna. Idag ska jag glänsa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar