söndag 8 maj 2016

Helgen Jesus drog till himlen

        

Passade jag på att föreviga det som är kvar av min ungdom.


Stoppade jag två vilda getter i elcykeln och hojade till beachen. Den större geten cyklade själv. En mindre get ville klappa en svan i ena änden av stranden. Det ville inte svanen. En annan get var överallt och ingenstans, tiggde lite kakor hos andra badgäster.


Utfodrade jag glass och firade in sommaren och sånt.


Lärde jag mig att grilla. Typ. Broccoli, sötpotatis och squash var tydligen helt galet gott.


Lärde jag William hur man tar en Selfie. "In med hakan, ut med brösten, puta med munnen och se allmänt flörtig ut". Ja, ni vet. 


Mutade jag tre vilda getter med glass igen tydligen. Min man bygger staket, och blandar betong. Vilda getter och betong blir inte betongbarn, det blir bara fel.


Haffade vi en barnvakt och gjorde innerstan med dessa boys. I kungsan. När träden och marken var täckt i rosa. Tog en glass, en lunch, hängde in en leksaksaffär och drog hem. Nu laddar vi för nästa vecka. Bvc, jobblunch (ja, det börjar bli dags...) och utelek i försommarhettan. Underbaringar. Hoppas ni har haft utomordentliga dagar! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar