söndag 1 maj 2016

Den blomstertid nu kommer

        

Disktrasor är det nya. I soffan, på golvet, i tvättmaskinen eller i munnen. För oj vad det "städas" här hemma. Jag hoppas de övergår till dammsugaren och skurborsten snart. Så jag kan ligga på sofflocket.


Men så var det ju Valborg. Och fantastiskt väder! Jag vaknade 07:20 av att vår grannflicka kom förbi med nybakade frallor. De var rykande färska och man tror ju nästan inte att det är sant! Världens bästa start på dagen!


Vi hann med både lunchgäster och middagsgäster innan det var dags att promenera till brasan. Ett mysigt fenomen, det där med brasa. Tänk att vi bor så kallt att vi firar in det varma vädret. Och att vi överlevt ytterligare en vinter? Jag firar också att jag fick just denna hunken till man. 


Vi har fejat i vår trädgård hela dagen. Albert & William älskar att vara ute så vi hann med massa fix. Och fräknar. Och en tur till gymmet. Och årets första grillunch. Hugo är mest med kompisarna på gatan, så honom ser vi då och då.


Att ha tvillingar i ett och ett halvt års åldern ÄR mycket jobb. Och det tar mycket energi. Just nu mer än vad vi hinner få tillbaka. Och jag vet att detta är vad vi borde göra. Inte ha lunch och middagsbjudning och storstäda trädgården på en ynka helg. Nej, läsa böcker, kolla på tv och bygga med lego. Det borde vi göra. Ja, ja, så kan det gå. Jag njuter av teet och boken nu åtminstone. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar