tisdag 24 maj 2016

Livet på ön

       

Oftast tänker jag inte på att vi bor på en ö. Men i dessa sommarstunder romantiserar jag det gladeligen. I lördags var vi på världens roligaste bröllop! Det var tivolitema på festen som var i en lada här på ön, och som toppades med en hit fraktad kamel?! När kvällen dansades slut körde min man mig hem i lådcykeln. Som man sig bör på en ö.


Igår måste varit den mysigaste dagislämningen någonsin. Hugos förskola skulle åka båt till Vaxholm. Jag hade packat lunch, fika & mellis. Kändes mycket Madicken över det (minus barn i vita broderade klänningar, i lockigt hår med sandaler till). 


Sedan den mysigaste hämtningen. Strax kliver en stolt femåring av! Ja, ö livet gör sig påmind. 



Idag cyklade vi till en av öns många badplatser. Och det är stunder som dessa jag inser att vi bor just på en ö. Eller disiga sommarmornar när båtarna in till stan tutar när de ska ge sig iväg. Eller när de stora färjorna passerar. Det ser bara så fel ut. Som om den anfaller, inkräktar. En syn jag aldrig tröttnar på. 
Ja, livet på ön. Får gärna göra sig påmind. xx, therese

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar