tisdag 12 juli 2016

Eksjö i mitt hjärta


Jag tog barnen från vår ö och körde till min mamma i Småland. Det blev en "prövningens resa" kan man väl påstå! Alla utan jag hade tydligen koll på att Södertäljebron var trasig och att jag därmed kunde addera ytterligare 3,5 timme på en redan lika lång resa. Så sju timmar senare i en bil var vi framme. I Småland passade jag på att hänga med vår Hugo. Eksjö är så vackert och perfekt för en familjedag! Äventyrsgolfen var succé! Även den stora glassbaren!


Alldeles intill golfen betade getter. För en krona fick man ge dem knäckebröd.


Och det ville vi ju såklart!





Det är så vackert i Eksjö, pittoreskt och välkomnande. Vi stosade omkring i gränderna och tog en fika på en liten smågata.


Gick förbi museet där de hade låtit bygga en lekstuga. Där inne låg små sura äppelkart och det dröjde inte länge innan Hugo hittade en jämnlik och hade äppelkrig med...


"Det är lätt att handla med hjärtat" var en butiks slogan. Och det var det. Oj vad mycket finheter till mina boys!


Vi avslutade smålandsvistelsen med ett dopp hos min bror och sambo. Badtunna, det är verkligen ett härligt påfund. Önska kostar ingenting. Nästa semesteranhalt: Fjällbacka!

(Tycker du att mina bilder är lite suddiga så har du alldeles rätt. Min kamera är lika trasig som Syrien, men till skillnad från dem får jag en ny och hel snart).

Hoppas du har en fin sommar! ❤️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar