lördag 23 juli 2016

Öarna kring Fjällbacka


Lata dagar på öarna utanför Fjällbacka blev verkligen vår melodi denna semestern. Tvillingarna fullkomligt äääälskar att åka båt och det är så kul att se deras glädje!

Jag har tagit tvillingarna på promenad nästan varje morgon, tidigt nog för att få rykande färska frallor från bageriet. Fördelen med tidiga småbarnsmornar antar jag? Förutom att åka ut på ö och lägga till vid någon mysig liten sandstrand står eftermiddags kaffet högt i kurs. Ni vet, i solstolen, intill havet, kidsen nöjda i minipoolen och du hinner njuta av varje varm klunk av den ljuvaste koppen latte du vet. (Ja, det var lite svårt att undvika "latte-morsan-fällan" när man var mammaledig omgång ett i Stockholms innerstad där fiken är lika vanliga som en pizzeria i en småstad i Småland). Jag åkte dit. Men det gör mig inte det minsta. Sannerligen inte en sommardag som denna. I solstolen. Intill havet. 

Jag ska minnas detta när jag sitter i mitt radhus en ruggig januaridag. 

Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar