onsdag 6 juli 2016

Sommar, sol & socker...

       

Sommar, sol & socker. Blir du lika sötsugen som jag om sommaren? Igår blev jag sockerpräktig.


Jag blir det ibland. Sockerpräktig. Det går enkelt ut på att man förser sig själv och sin familj med vitt raffinerat socker mer än man borde och hela stackars familjen får lov att gå på min sockerdetox.


Varför inte bara hitta en bra balans tänker ni. Och jag håller med. Men just om sommaren, på stranden, i kylväskan. Ja, då sitter det så fint med en bulle. Och saft. Och en glass. 


Men så fick jag ett ryck. Bakade muffins på kokos, kokossocker, ägg, fil, mörk choklad och dinkelmjöl. Inte så man hoppar upp och ner av smakbehag. Nej, man sitter lugnt och stilla eftersom sockerkicken aldrig infann sig. Helt okey, men går inte att jämföra med en smörig, geggig kardemumsig-bulle. Nope, jag fortsätter leta mumsiga sockersnåla recept, lägger frukt och nötter i kylväskan istället. Delar med mig när (om) jag hittar bullen som räddar liv. Var rädd om dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar