söndag 25 september 2016

Max & Maja

       

Förutom Jan Lööfs böcker är Max och Maja böckerna storfavoriter här hemma.


Våra små (soon to be) tvååringar tar varje tappad ballong och skrubbsår på största allvar... Liksom deras storebror när han var i den åldern.


...och jag läser dem med största engagemang! 


Vi saknar två böcker i serien som boysen måste få när de fyller år. Jag kan liksom inte riktigt tröttna på dem. Vilket man så lätt annars gör med barnböcker...


Kan heller inte tröttna på mina colettes tillsammans med min stora grå polotröja! En riktig slappar outfit.


Omöjligt att tröttna på Alex Schefflers illustrationer! Funderar ni på en present till en liten människa kan jag varmt rekommendera Max & Maja. Men det har framgått rätt tydligt tror jag...?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar