torsdag 11 september 2014

Gravid med tvillingar (vecka 26)


Jo, det är kväll. En tvillinggravid borde absolut ligga i sängen till senast 22:00! Men till saken hör att mina små enäggisar väljer att köra fyspassen nu... ...och fram till midnatt! Phju! Förutom att rulla chokladbollar för glatta livet och köpt helgblommor har jag varit på tillväxtultraljud idag. Det mina vänner är en lite konstig sak... Det finns tid att oroa sig ändå. Tvilling 1 ligger fint på kurvan med sina 830 gram. Tvilling 2 var 9 % mindre och vägde 750 gram. Inget alarmerande, men ändå lite trist. Beslut togs att nästa ultraljud ska man kolla navelsträng och moderkaka för att se så han får vad han behöver. Och då hoppas vi att allt ser fint ut. Skiljer det över 20% bör man fundera på eventuella åtgärder. Visst börjar det bli tungt men de förtjänar ytterligare ett par månader omsorg i badbollen. Vågen har stått still i en vecka så nu jäklar ska här ätas! Ibland tar jag fram kläderna och drömmer mig bort till babydoft och gos! Om två veckor har vi vagnen på plats! Den går inte in i hissen på något sätt alls. Kommer bli en tid av prövning på många plan. I vår lättar vi från innerstan och välkomnar förorten. Ja, det gör vi! /Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar