måndag 22 september 2014

På tvillingtjocken (vecka 28)

Så kom den dagen då en gravidtjockis fick njuta av höstrusk och privilegiet att frysa en aning. Utöver det har jag blivit ett år äldre och hängt in symaskinen. Den gjorde inget annat än nytta och lite söthet. Fick till två filtar av tyg och kantband jag har haft liggandes ett tag. Köpte en stor fleecefilt på ikea som fick agera baksida. Blev bra mycket billigare än att gå till en tygaffär och handla fleece på metervara. Fick två filtar för 39 pix! Det känns fint i hjärtat! Har massor av mer tyg, så vi borde stämma träff igen. Jag och singer.
Mitt allmäntillstånd är tvillinggravid och den enda omväxlingen är vågen. (Nu uppe på +11) Och sedan omväxlingen med ny vecka. (nya tag?!) Gick idag in i vecka 28. Känns inte lika långt kvar om du frågar mig. 10 veckor. Två och en halv månad.
-Ryggont? Japp, på kvällen.
-Sjörövare i kistan? Oja, alltid någon som håller igång. Tvåan ligger i framkant på otrevliga kickar.
-Trög i magen? Nej, tack som frågar... nästa!
-Sammandragningar? Skoja inte! Flera/dag även när jag tar en filbunke.
-Fosterläge? Ettan med huvudet justerat och rumpan vid naveln. Tvåan ligger omlott på något ovetandes vis. Trodde inte att det var möjligt med omlottbygge i magen...

Ses igen. Tjockare än sist. // Therese


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar