tisdag 15 augusti 2017

Fake it til you make it


Mycket i mitt huvud kretsar kring sjukhus, medicinering och hur bra antibiotika egentligen är? Säkert supereffektivt mot infektion. Men säker lika effektivt i att bryta ner vårt stackars immunförsvar. Albert kanske kommer äta antibiotika upp till ett halvår!!!


Till mig själv gör jag smoothies flera gånger i veckan. Gröna, gula, lila.... Kanske inget du ger små kräsna barn. Låt mig därför få presentera sojayoghurt med vaniljsmak frysta hallon och blåbär. Min skjuts till kroppens egna försvar är att addera synbiotika, blåbärspulver och superfoodmix. 


Eftersom mina barn älskar froosh smoothie från matbutiken har jag nu börjat diska ur flaskorna för att hälla i min egna häxblandning.


Går ju lika fint att hälla i trevliga glas. Nu hoppas jag att "familjen-med-de-kräsna barnen" tacksamt kommer slurpa i sig nyttigheterna och ständigt ha en välmående lila smoothie-mustasch på överläppen. Novemberskägg släng er i väggen! Smoothie-muscha är det nya!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar