fredag 4 augusti 2017

I de gamla kvarteren


Det är med lite vemod jag hjälper mamma att flytta in i torpet. Torpet som varit hennes föräldrar där jag har druckit kaffe i små sköra kaffekoppar med blommor på, ätit alldeles för många småkakor och lyssnat till morfars festliga kommentarer.


Tänk, det kom sig så lägligt. Det nya bageriet i lilla Bodafors. När mormor och morfar inte kan hålla kafferep längre kan man få sig ett ekologiskt kafferep här. 


Jag tänker på alla som har gått före. Jag hoppas de ser att samhället har fått nytt liv. Det har regnat som det bara gör här, så vi spenderade nästan två timmar på fiket. Jag hittade mitt gamla memory från när jag var liten. Festligt värre!


Omaka stolar och bord. Trasmattor och stora plåtlampor i taken. Med blommiga små sköra fat. Som på mormors tid.


Allt är vansinnigt gott. Morgonens löprunda blir lite lättare när man kan springa förbi bageriet och köpa frukostfrallor till familjen hemma i torpet. 


Memory. Bodafors är verkligen min walk on memory lane. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar