fredag 11 augusti 2017

Gråhårig bokmal


Inlagda med Albert igen, fjärde gången i ordningen sedan 14 juni. Denna gången med goda resultat. Därför vågar jag blicka framåt. Hittar bilder att inspireras av och inser att den vita skjortan får jobba lite extra i höst.


Blir sugen på att göra barnens rum höstmysiga och murriga. Hade gärna tagit fram mina målarskills om nu tid inte var en bristvara i vår småbarnstillvaro.


I vårt gästrum där nere vill jag bygga en bokhylla. Med böcker i. Som någon sa i somras; "Jag sparar varje god bok jag läst och tänker nostalgiskt läsa dem igen när jag blir pensionär". Fin tanke. Som nog behöver en bokhylla. En investering in i tantlivet. Jag har ju så svårt att göra mig av med goda böcker...


När man behagar att få frysa igen och vill höstspaa har vårt badrum stora möjligheter! Allt måste bara trängas med badankor, halskydddmattor och andra diverse livsavgörande badprylar för två tvååringar.


Sedan ska jag ta upp hatt och stråväskesamlingen. Låta dem pryda vårt gästrum. Se bara så hemtrevligt! Till och med i en kal stenhall. Imorgon blir Albert utskriven från sjukhuset. Då ska vi bara skrota i vårt hus. 😜😋😛

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar