onsdag 16 augusti 2017

Olgas creperi

       

Hej hej hallå bloggen. Jag har ett nytt fika inlägg på gång! Härligt att ni är så taggade! Och vad kul att ni är ett gäng som snubblar förbi här. En blogg som var tänk till mig och min mamma visar sig vara besökt av så många fler. Om nu inte min mamma kikar in här sisådär 150 gånger på en dag? Ni vet, jag ville visa henne hur barnen växer och hur livet i storstaden var. Eftersom jag är från bibelbältet Jönköping har jag deltagit på måååånga kyrkkaffe  genom åren. Fikakulturen i jönnet är rätt stabil skulle man nog kunna säga. Och som vi alla vet slår en en trevlig utefika vilken utemiddag som helst! Det är väl ändå vår gemensamma nämnare här på bloggen? 


Givetvis var vi tvungna att pröva Olgas Creperi när Wille Wonka och jag var hemma senast. Man kan väl säga att det gick ner. Mums!


Det var så fint inrett, gott och himlans mysigt att bara få hänga med ett barn ett slag.
Att dela upp sig är grejen tycker jag. Är man många i familjen behöver alla få tillfälle till lugn och ro.




Så mysig fikastund i ljuvliga Jönköping. Hoppas på en repris snart. För en herrans massa år sedan var det jag som jobbade i detta fik, men då var det en te och pralinbutik. Det var på den tiden jag åkte skateboard till jobbet. Och satt i kyrkbänken varje söndag. Fika, skatea och kyrka. Ja, det kommer man rätt långt på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar