måndag 7 december 2015

Its beginning to look a lot like christmas!

        

I helgen invigde vi vår brasa. En sprakande sådan. Vinden ven därute och vi drack vårt kaffe. Läste lite tidning och spelade brädspel. Det är så kul att spela spel. Det är något jag gärna lägger pengar på. Och jag blev så glad när Hugo önskade sig hela TVÅ spel i julklapp. Än har inte plattan vunnit. Seger!


Vi fortsatte helgen i lugnets anda. Gick på bio och handlade massa grönt inför julen. Onödigt kanske, halva trädgården knoppar, så kanske står den i full blom lagom till julafton? Stackars värld. 


Vi välkomnade även dessa två tokar. Ja, det börjar se ut som jul. I modern tappning antar jag. Grönt, guld och lite svart. Det blir jul utan röda kulor och lika röda små tomtenissar. Men givetvis kommer de få komma fram dagarna innan jul. Herregud! Stackars barn annars! Under julveckan tänker jag att kidsen ska få gå (ganska nära) bananas med julhärligheter! Jag kan ju alltid tröst-äta mina knäck.... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar