torsdag 10 december 2015

Som den rockern jag är...

         



Ja, rubriken är nog i allra högsta grad önsketänkande. Men det fanns en tid i livet då jag verkligen satsade på musiken. Blev uppmärksammad av Bert Karlsson och gick inte bara en utan två musikskolor. Trodde alla gånger att jag skulle träffa en hårig, tatuerad musiker. Konstigt hur det blev, vad jag vet lämnar min rakade, otatuerade man hemmet varje morgon i kostym?!
Som barn spelade jag barnteater. Var utmärkt som Pippi! Sedan blev jag äldre, landade på jorden och började läsa logistik. Hur logiskt?! Men, jag har alltid haft en fot kvar i musiken. 

I och med nya huset och dess ytor, kommer vårt hem få spegla mitt musikintresse. Under våren kommer min första trubadurförstärkare! En Fender. Mikstativ och miken själv finns redan på plats. Från och med i vår kommer jag kunna tacka ja till alla möjliga småskaliga gigg. Bara en sån sak! Mikrofonkåt? Jag?! Absolut. 

Tomten kommer även att leverera en liten VOX förstärkare med mikrofon och tillhörande stativ till familjens andra "showartist", nämligen vår Hugo. Hugge Huggelito. 

Bilderna är från mitt Pinterest konto. Therese Thelander. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar