lördag 19 december 2015

Turné

 
    

Med en bil lika fullpackad som Sunes sommar minus badringen, tog jag med mig kidsen körde förbi staden, vattnet av sött och salt för att timmarna senare köra förbi polkagrisstaden och parkera utanför helgens utmaning: En hotellvistelse i ljuva Jönköping. Direkt vid incheckningen blev vi uppgraderade till familjesviten. (Händer aldrig mig!)


Väl på plats var vi alla lika förundrade över utsikten, rymden i rummet och värmen. Kidsen lekte, badade och var alldeles överlyckliga över det tillfälliga boendet. Jag med. 


William spanar in tågen.


Jag spanar in den gröna marmorn i badrummet. 


För hur snyggt ääääär det inte?!


Somliga sov gott, fast övriga hade inte med John Blund att göra alls just denna natt. 


Andra (jag) checkade ut dunderförkyld och undrade om jag är äventyrslysten eller bara dum i huvet som drar på egen turné med två bebisar och en femåring. Min grundinställning i livet är nog ändå att "det blir bra". Vi tuffar vidare mot mysiga små mini-julaftnar i de småländska skogarna med familj och vänner. But I'll be home for Christmas, darling! Don't you worry.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar