tisdag 26 januari 2016

I mina gömmor



Ja, fröken präktig har bakat semlor. Med egen mandelmassa. Det blev sådär farligt gott.
Min man är löjligt förtjust i semlor, så i vanlig ordning fick jag gömma en.


En att ha som egenfika idag när twinsen somnat. Har ni också godisgömmor? Det har väl alla? Min man kan absolut inte känna skillnad på dyr, fin choklad utan mular i sig den lika fort som en giffel. Så kan man ju inte ha det. Det är vi väl överens om?!


Jaha. Ni tror visst att jag verkligen slår mig ner med svenska dagbladets kulturblad och läser den där artikeln om Nashville som jag egentligen vill läsa? ?Tusan heller! Jag slår mig ner illa kvickt! Må så hända att en teckning av universum (inte min) och en grymtande gris (min) och ett palmträd gör mig sällskap. Bara grisen är tyst och den sovande vagnen utanför håller tjattran njuter jag av min präktiga semla mitt i oredan. Är inte det att fånga stunden så vet i katten? // carpe diem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar