lördag 23 januari 2016

Träningspepp!

       

Jag är så taggad för mina magmuskler. För mina rutor. Ja, alltså de är ju obefintliga nu, men jag har äntligen tagit tag i min stackars försvagade buk. För hur glammigt låter det med delade magmuskler efter graviditeten? Inte blir det bättre av att ha burit på två samtidigt.


Jag är fasen bara trettio år och vägrar skaffa mig putmage och framtida ryggproblem. Så varje vecka kommer jag träffa kompetenta naprapat Mary-Lou, som ska guida mig till en hel mage. 


Det pratas ju väldigt lite om delade magmuskler, men omkring 50% av alla mammor har just delad magmuskulatur. Man är helt enkelt försvagad i de inre magmusklerna och det krävs speciell träning för att få dem att gå tillbaka. Att ignorera detta är dumt, då får den yttre magmuskulaturen jobba för att hålla dig upprätt, och det blir jobbigare för kroppen att få en bra hållning. Jag vill hålla i många år och känna att faktiskt JAG kan bygga min kropp och dess utseende. 


Jag har en djup delning. Just för att jag har tränat hårt och skaffat mig en stark "yttermage". Ajabaja! Tillbaks på ruta ett. Gör om gör rätt. Jag ger det gärna fram till sommaren. Men när sommaren kommer, då är mitt mål att kunna träna obehindrat! Magrutor, välkomna tillbaka. Beach 2017 ska jag var i mitt livs form. (Låter ju rimligt ändå)


Så varför alla dessa bilder på träningskläder?! Jo, för att jag är så taggad att jag länsade Adidas häromdan. Sedan tyckte jag att dessa godbitar är värda en helt egen garderob. I brist på magmuskulatur, blev jag med träningsgarderob. Det låter väl logiskt?! Jag verkligen älskar Stella McCartneys kollektioner för Adidas. 

En stark och frisk mamma. Det är just vad jag vill vara. Jag fattar att selfie och iPad-generationen är en mer stillasittande sort. Upp till oss vuxna att visa att träning är viktigt!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar