tisdag 10 november 2015

Dunderhonungs-maskinen


Dunderhonung. Min typ av kopp. Ger mig styrka och uthållighet. Bebisar är m y c k e t fascinerande av dunderhonungs-maskinen. Min kopp försprång när bebishumöret rasar... 1-0 till mig.


Båda vill leka med samma sak. Nu!? Jag ska ju fika. Tur, den går att dela i två. 1-0 till mig. 


Men vänta! Jag har ju två barn. Borde det inte bli 2-0 till mig då? Jo, det borde det. 


Än så länge har de inte hajat att fika är gott och kaffe som dunderhonung. 2-0 till mamman.

Att ha två bebisar på samma gång kan i många situationer vara lite svettigt. Typ på bussen när BÅDA har sitta-still-panik! Den går inte att fixa på egen hand. 2-0 till bebisar. Eller när ett barn matvägrar och den andra tar efter. 2-0 igen till bebisar. Ja, eller när båda vill bli burna och jag plötsligt inte har ett finger över. Dubbellurad. Och jag blev förlorare igen. Eller när jag redan bytt fem bajsblöjor på en förmiddag och tror att det är allt. Men jag har fel. De har mer att ge. Totallurad igen. 2-0 till bebisar. Misstänker att bebisar går segrande ur varje dag, med en si sådär 40-4. 2 poäng till mig för förmiddagsluren. Och ytterligare två till kvällssömnen. Den kan dock gå lite rigoletto-vilt-till....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar