söndag 29 november 2015

Christmas is on!

        

Lite nytt, lite bytt och lite ärvt. Och en del gjort på eget vis. I år kändes den stora julkartongen så liten. Vi bor mer än dubbelt så stort mot förra julen, det förklarar allt. Tio fönster istället för tre...


Pappers-julstjärnor är ett märkligt fenomen. De tenderar att inte vara lika vackra efter elva månader i en kartong? Hastigt nervikt?! Faktiskt så har våra pappstjärnor aldrig dykt upp mer än en säsong. Så i år köpte jag de billigaste tänkbara på Rusta, utan belysning utan bara som piff! 


En klassisk julstake, pinsamt nog nyinköpt. Jag ser fram emot dagen då en stolt son kommer hem med en liknande. Träslöjd. Vilken underbart rolig timme det var. Vårt garage är ett bombnedslag. Men bakom röran finns en snickarbänk. Bara en sån sak!


Ikea, Rusta, Åhlens & Zara Home. Julen behöver inte vara dyr. Fantasin (och ja, just det... tiden) är det enda som stoppar.  I år ska jag göra egna kransar. Och ha flera mini granar. En grön jul är nog min melodi ändå. När man är trött på julen kan man med fördel ställa ut alla små granar och låta dem vara vackra ett tag till.


Vår första advent är regnig. Det blir mörka, murriga bilder på bloggen. Jag hoppas jag lyckas förmedla värme och julinspiration ändån. Till er nästan tusen personer som tittar in varje månad. Tack för det! (Alla mina pojkar, plus ett grannbarn (såklart!)) är på ett premiärbesök på Mall of Scandinavia. Ryktet säger att det ska vara helt galet bra. Sanningen är att jag kan inte vara mer glad över att få vara ensam hemma. Med kaffet, julkartongen och skurhinken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar