lördag 28 november 2015

Fredagsbus!

        

Färgglatt till frukost. En bra grund för fredagens busplaner! Utmaning: Andys Lekland.


Killarna var på så gott humör, tittade på baby Einstein och småpratade lite med varann. 


Andys Lekland var ju superkul för stor, mellan och minst.


Det mesta var mjukt, och stod man på näsan gjorde det inte så mycket. Albert verkar dock redan beredd att ta emot eventuellt fall med underläppen?!


Jag valde att ha samma kläder på twinsen idag och såg dess fördel. Om en skulle råka komma bort, skulle jag kunna fråga folk om de sett en likadan kille som jag bär på?! En del skulle säkert undra om jag var lite tokig. Och det är jag ju också.


Stora, lilla killen. Villkoren för att kunna åka på dessa trevligheter är att han hjälper till. Allt från att hämta maten vi beställt, eller bära ett syskon som är på väg att gå på egen promenad. Och som han hjälper till. Vår Hugo. Och han klagar aldrig. Hur kunde vi få en så go kille? 


Hemma, hela och nöjda över dagen åt vi fransk gryta. Mannen kom hem med fredagsblommor och helgbröd. Utan att jag ens bett om det! Hur lycklig är jag? Mycket! Sedan kom grannarna över och fullbordade vår kväll. Livet här på ön. Det är rätt bra ändå. 

I skrivande stund har grannen till vänster hängt upp sitt jaktbyte i garaget som han ska förädla till mustiga grytor. Alla åtta grannbarn leker hos oss, och bebisar sover. Jag har avverkat morgonlöpet och ska in till Rusta för julstjärna-köp. Imorgon hörrni. Är det äntligen första advent! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar