måndag 2 november 2015

vilsna kvartersflickor funna!


Jag minns kvällarna när vi alla bodde i stan. I samma kvarter, ett stenkast från Stockholms myllrande innerstadsliv. Vi kallade oss kvartersflickorna just därför. Och smålänningar. För det var vi hela bunten. Grannar från Smålandet. Upphittade i storstan. Lite vilsna, men lite mindre vilsna tillsammans. Men det var många år sedan. Jag har hunnit träffa mannen i mitt liv, skaffat barn, lättat från innerstan där jag nu bygger bo i vår ljuva skokartong. Igår träffade jag en kvartersflicka. Bästa Cecilia. På mitt hak; Wienerkonditoriet. Jag fullkomligt älskar stället! Här kan man fika OCH dricka bubbel. Bara en sån sak. Nästa söndag blir det favorit i repris, fast med övriga från den gamla hood-klanen. Klanen ska nämligen på Parisweekend om 18 dagar. Wienercafeet är ett perfekt hak för att få lite Parisfeeling. Mitt hetaste Stockholmstips. Med dina bästa vänner. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar