måndag 9 november 2015

This is an emergency!

        

        


Ni vet de dagarna ni tror ni har läget under kontroll. Ni vet att det är matsäck till förskolan. Ni vet att den är packad. Och god. Ni vet att utflykten är till Skansen. Ni vet att det kostar 50 kronor. Ni vet att pengarna ligger i väskan. Ni vet när ni vet.

Ni vet inte att lämningen för dagens utflykt var en hel timme tidigare än vanligt. Nä, ni vet ingenting när ni kommer klädda och packade till förskolan för en dag på vift. Ni ser att förskolan är stängd. Ni vet att telefonen är hemma. Ni vet att ni inte vet var barnaskaran finns. Ni åker hem, ringer förskolan, ber om ursäkt och levererar ungen till Skansen

Jag vet att detta kan hända den bästa. Jag vet att jag inte hade en viktigt morgonmöte. Jag vet att jag är mammaledig och inte har något jobb. Att jag har världens finaste väska, att killarna har fått världens finaste saker i present. Jag vet att dessa Weleda-krämer räddar livet på utdöende händer. Och kinderna på små ömtåliga barnakinder. "Jag vet så mycket. Jag vet nästan allt, det är inte klokt vad jag är bra". / Lotta på Bråkmakargatan 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar